Amenajările pentru birouri – flexibilitate, intimitate, atmosferă destinsă


Pentru amenajarea unui spațiu de birouri, în această perioadă, e nevoie de mai multă empatie față de cel care va folosi locația respectivă. În timpul pandemiei COVID-19 s-a optat deseori pentru lucrul de acasă, fiind o ocazie de a experimenta avantajele și neajunsurile acestui nou stil de viață. Oamenii au descoperit printre altele cât de importantă este o atmosferă plăcută, familiară, relaxantă, care să permită socializarea sau intimitatea. S-au confruntat și cu senzația de  izolare, cu lipsă de spațiu ori cu dificultatea de a se concentra pe sarcinile de serviciu, locurile din spațiile office au fost recucerite așa cum era firesc, dar optica asupra amenajării unei zone de lucru, a activităților desfășurate aici și a fluxurilor s-a schimbat radical.

                                                   

Arhitectul și designerul au sarcina de a aduce la un numitor comun tendințe aparent divergente, precum nevoia de spații deschise, flexibile și, în același timp, de mici dimensiuni bine delimitate vizual și acustic în care angajatul să se poată retrage pentru o convorbire telefonică, o videoconferință sau pentru a se concentra mai bine asupra lucrului la laptop. De asemenea, au fost revalorizate materialele și finisajele ușor de întreținut și igienizat, în nuanțe deschise, luminoase, care să aducă un plus de vitalitate și atitudine pozitivă. Pardoselile, placarile  pereților și tapetul în variante cât mai distinct personalizate contribuie la atingerea acestui scop, precum și la consolidarea unei culturi organizaționale, aspect extrem de important în aceste vremuri instabile pentru resursele umane. Segmentarea zonelor se face nu doar prin pereți opaci sau paravane, ci și prin separatoare acustice sau cromatici diversificate ale spațiilor respective; sunt căutate soluții de amenajare care să integreze plante, elemente contrastante de vechi și nou, texturi inspirate din natură, modele discret abstracte. Au devenit atractive inovațiile în domeniul materialelor pentru finisaje, cu atenție pe amprenta redusă de carbon, obținute prin reciclare sau prin ceea ce numim ”economie circulară” – un produs este recondiționat și reutilizat ori de câte ori este posibil, astfel încât să ajungă cât mai târziu la stadiul de deșeu. O primă condiție este ca produsul să fie de o calitate foarte bună, ceea ce îi sporește durata de viață.


În virtutea acestor tendințe, observăm că un spațiu de birouri amenajat în 2022 arată diferit, cu o atenție mult mai mare acordată zonelor de relaxare, celor de socializare, mijloacelor de dezvoltare a networking-ului (în comunicare directă sau online). Este ceea ce îți propunem și aici, alegând din oferta firmei DACCA o serie de elemente care te vor ajuta să îți atingi scopul: o amenajare cât mai potrivită pentru un birou sincronizat la realitățile momentului, din perspectivă tehnologică, ergonomică și estetică.

                                                 
 
Zona de recepție 

Acest spațiu este esențial pentru a crea senzația de ospitalitate, oferindu-i celui care intră câteva elemente cheie: un acces simplu, o bună orientare în spațiu (să intuiască unde să se așeze sau să aștepte, cui să se adreseze), o lumină clară, finisaje care să spună ceva esențial despre firma sau instituția respectivă, un mobilier rezistent și sigur. 

O pardoseală durabilă, ușor de întreținut, silențioasă și cu o estetică deosebită este cea de la Bolon, produsă în Suedia și comercializată în România exclusiv prin DACCA Group Trade. Este o pardoseală ”fashion”, concepută în colaborare cu designeri importanți, având o rezistență surprinzătoare datorită căreia poate fi considerat o investiție pe termen lung. Nu permite microorganismelor să prolifereze, nu reține mirosuri, nu se pătează, iar suportul său impermeabil din PVC nu permite scurgerile către stratul suport. Emisiile de VOC sunt extrem de reduse, asigurând o calitate excelentă a aerului de interior. 

        Amenajare spatiu birouri, pardoseala Bolon, Dacca 2019

Desk-ul pentru recepție poate deveni o provocare pentru integrarea în amenajare, dacă nu este personalizat și corect dimensionat. Există însă și posibilitatea adaptării, cu ajutorul unor soluții modulare, cu elemente de montaj ascunse, precum acestea.

                              Recepție Cube Design   

Un impact pozitiv asupra oaspeților îl pot avea scaunele confortabile, proiectate sub branduri renumite de mobilier din Europa, precum Kartell,Pedrali, Interstuhl, Kristalia, DeVorm, Chairs&More, Cube Design, Ply Collection, etc.


Corpurile de iluminat, dincolo de rolul lor funcțional, au devenit elemente de design în sine. Mai mult decât atât, există variante care au și  proprietăți acustice, fonoabsorbante (DeVorm, Re:Felt, Green Furniture Concept).

            
Chicinetă și zona de servire a mesei

Sunt esențiale pentru a asigura câteva funcționalități elementare, evitând pe cât posibil zgomotele și mirosurile puternice în zona de birouri sau întâlniri. Mizează pe o amenajare în care să primeze utilizarea eficientă a spațiului și finisaje specifice zonelor umede. Poți începe cu o pardoseală LVT de la Forbo, rezistentă la trafic intens și umezeală, extrem de ușor de curățat și întreținut.

Atmosfera va fi dinamizată, în orice spațiu, cu ajutorul tapetului pentru pereți Intuitive, cu texturi simple sau în relief, după modele de catalog sau personalizate în funcție de valorile companiei.

În cazul unui mobilier deja existent, se poate opta la Furniture linoleum de la Forbo, un material  natural, cald și rezistent,  este alegerea potrivită  pentru a  interveni asupra finisajelor mobilierului.

Dacă vrei să investești într-un mobilier nou, îți propunem o serie de mese și scaune extrem de practice, de la branduri europene renumite, pentru diferite concepte de amenajare.

Atmosfera familiară poate fi completată cu aceste corpuri de iluminat suspendate, pe care le poți selecta împreună cu designerul sau chiar împreună cu echipa firmei. 

                              

Citește partea a doua pentru a vedea propunerile noastre despre amenajarea zonelor de lucru, salilor de meeting, spațiilor de relaxare și lounge și birourilor mageneriale.

DACCA - soluții complete de amenajare
 

Prin experiența acumulată pe piața românească începând cu 2008, DACCA are capacitatea de implementa un proiect de amenajare personalizat pentru orice spațiu de birouri, Horeca, rezidențial, medical ș.a.m.d. Se poate livra soluția tehnică și produsele, inclusiv cu anumite contribuții pe zona de design, pentru adaptarea la spațiul disponibil. În timp, DACCA a dezvoltat parteneriate cu furnizori care pot asigura materiale pentru orice tip de amenajare, în variante personalizate sau modulare, inclusiv mobilier (scaune, mese, banchete, fotolii, pouf-uri etc.), soluții de iluminat sau panouri decorative acustice. Te așteptăm în noul nostru sediu și showroom din Cluj-Napoca (Str. Wolfgang Amadeus Mozart nr. 16) pentru a descoperi o gamă largă de produse și soluții decorative.

 


PARTENERI Dacca