Amenajările pentru birouri – flexibilitate, intimitate, atmosferă destinsă - Partea a 2-a

Zonele de lucru
                              

În spațiul unde angajații își petrec mare parte a timpului, vom avea grijă să creăm o ambianță în care acustica să fie tratată cu cea mai mare atenție. În afară de proprietățile generale ale construcției, respectiv fonoizolarea față de sunetele din exterior și zgomotele structurale, este bine să ne folosim și de elemente de amenajare cu proprietăți fonoabsorbante, care să elimine ecourile și reverberațiile. Astfel, angajatul își va putea urmări cu atenție task-urile, va avea o comunicare optimă în mediul online și la telefon, va fi mai eficient în tot ceea ce face pe întreaga durată a zilei de lucru, fără senzația de oboseală sau lipsă de concentrare. De la pereți placați cu panouri acustice la mobilier modular sau corpuri de iluminat, găsești la DACCA soluții inovative care îți vor da în sine noi idei de amenajare. 


Pardoselile Flotex de la Forbo sunt cunoscute pentru rezistența lor la uzură și întreținere frecventă (inclusiv prin aspirare umedă), păstrându-și în timp aspectul textil. Realizate din nylon 6.6, sunt considerate extrem de sigure din perspectiva sănătății, inclusiv prin capacitatea de a reține alergenii. 

 

Pentru pereți și tavane, îți propunem o serie de soluții care îmbină calitățile acustice ale finisajelor cu designul creativ. Iată o mulțime de idei care te pot inspira, de la producători specializați în acest domeniu.   

Poziția de lucru este importantă, de aceea este de preferat un birou versatil (sau care să aibă cel puțin înălțimea reglabilă), să ai acces de pe scaun la o arie cât mai mare a lui, iar distanța față de monitor să fie optimă. De asemenea, nu ar trebui să fie neglijate aspecte precum modularitatea, ușurința depozitării și posibilitatea de a-l muta fără efort, când este nevoie să schimbăm funcționalitățile spațiului. Iată câteva propuneri.
   
Scaunele vor fi, de asemenea, din gama ergonomică, adaptate pentru susținerea corectă a coloanei utilizatorului, permițând ajustări pe verticală și ale înclinării spătarului. Studiile de specialitate arată că scaunul de birou trebuie să aibă un design prin care corpul să fie susținut corect și comod pentru cât mai multe poziții pe care omul le ia în timpul activității, el fiind tentat să se miște permanent pentru a-și activa mușchii și circulația sangvină. Iată câteva modele de la Interstuhl, dar și de la alți producători europeni de top. 
 

Salile de meeting

Aceste spații se supun de regulă unor exigențe legate de funcționalitate, dar și de cultura organizațională a companiei, care trebuie transmisă atât angajaților, cât și oaspeților. În amenajarea lor, se va ține cont și de amplasarea ulterioară a unor echipamente audio-video, de controlul atent al iluminării, de accesul corect pentru eventuale servicii de catering. Este indicat ca finisajele să fie personalizate într-o manieră care să dinamizeze întâlnirile și să inspire participanții, spunând eventual o ”poveste”. Acest lucru se poate obține cu ajutorul tapetului Intuitive, care transmite prin imagine un mesaj consistent, de impact. De asemenea, pentru un tip de comunicare mai ”tradițional”, se poate opta pentru un panou Bulletin Board din linoleum, pe care să fie fixate afișe sau bucăți de hârtie cu ajutorul pinilor. 

 
O pardoseală acoperită cu mochetă este o idee excelentă, deoarece este silențioasă, caldă și sigură la pășire. Îți propunem câteva game de mochetă țesută compactă de la Fletco, destinate traficului intens, foarte ușor de curățat și întrețint. 

Masa, ca element central, va avea totuși un rol practic, de suport pentru documente, laptop sau ceașca de cafea, fără a deveni un obstacol sau o metodă de distanțare. Participanții trebie să aibă libertate de mișcare, vizibilitate largă, perspective favorabile pentru socializare și apropiere. De aceea, nu este o idee rea să mizați pe soluții modulare, mobile, nu foarte masive. După aceleași principii vom alege și scaunele, încercând să le integrăm cromatic în amenajare ca elemente de contrast sau în ton cu alte suprafețe sau decorațiuni. Gama de culori accesibile este extrem de variată.  


Lumina va veni de sus, fără să incomodeze și fără să afecteze vizibilitatea pe ecranele aparatelor existente sau telefoanelor. 

Spațiile de relaxare și lounge

Este un concept relativ nou, care a apărut totuși acum câteva decenii în companiile din domeniul IT, care au înțeles că pot stimula concentrarea și creativitatea prin amenajarea unor spații în care angajatul să se poate deconecta pentru un timp scurt de la sarcinile curente, relaxându-se singur sau socializând. Se valorifică pe cât posibil spațiile exterioare, dar un asemenea loc poate fi amenajat și la interior. Sunt necesare piese de mobilier simple, ușor de mutat, care să ajute la interacțiune, atunci când este cazul, sau să permită retragerea în intimitate pentru a schimba câteva mesaje pe telefon. Uneori, angajații pot folosi aceste spații pentru a rezolva unele sarcini de serviciu într-un mediu informal, deci vorbim deja despre o zonă multifuncțională. Îți propunem câteva mese configurabile de la Isku Industries scaune de la Gotessons care aduc un plus estetic amenajării. 

O canapea de la confortabilă și cu posibilități de reconfigurare, va deveni inevitabil centrul unui spațiu de relaxare. 

Pufurile, cu diferite forme și dimensiuni, vor schimba radical percepția angajaților asupra jobului lor, dându-le sentimentul că timpul personal le aparține chiar și când sunt la serviciu, ba chiar se află într-un loc privilegiat, în condiții pe care nu și le pot asigura integral în propria locuință.

Birou managerial

Din perspectiva amenajării biroului, este important ca managerul să își definească stilul în relația cu ceilalți membri ai echipei, dacă este mai sobru sau promovează o atmosferă relaxată. Oricum, amenajarea va trebui să inspire autoritate, deschidere și capacitatea de a lua decizii. Și să  nu uităm că aici vor avea loc uneori și întâlniri de afaceri, în care discuțiile pot intra pe un făgaș informal.
Nu este obligatoriu ca biroul să fie ceva masiv, impozant, luxuriant. O variantă minimalistă, funcțională, este mult mai potrivită vremurilor noastre, în care dialogul este valorizat, iar biroul trebuie să susțină mai degrabă gadget-uri decât dosare. 

A devenit cumva un obicei ca mai degrabă scaunul să reflecte discret poziția ierarhică în companie, prin dimensiuni și finisaje, dar acest lucru nu exclude confortul și ergonomia. 
 
Scaunele vizitatorilor vor fi din materiale de calitate, comode și stabile, astfel încât utilizatorul să se simtă în siguranță și deschis spre dialog. 
Un dulap extensibil precum acesta de la Cube este extrem de util pentru a păstra dosare fără a le lăsa la vedere. 
Corpurile de iluminat pot avea un rol important în designul general al încăperii, printr-un aspect remarcabil, chiar spectaculos, de aceea vă propunem aceste modele de la Bover.

Pentru o atmosferă confortabilă îți recomandăm tot o pardoseală textilă – o mochetă Fletco sau Lano, de la care avem o mulțime de modele. 

DACCA - soluții complete de amenajare

Prin experiența acumulată pe piața românească începând cu 2008, DACCA are capacitatea de implementa un proiect de amenajare personalizat pentru orice spațiu de birouri, Horeca, rezidențial, medical ș.a.m.d. Se poate livra soluția tehnică și produsele, inclusiv cu anumite contribuții pe zona de design, pentru adaptarea la spațiul disponibil. În timp, DACCA a dezvoltat parteneriate cu furnizori care pot asigura materiale pentru orice tip de amenajare, în variante personalizate sau modulare, inclusiv mobilier (scaune, mese, banchete, fotolii, pouf-uri etc.), soluții de iluminat sau panouri decorative acustice. Te așteptăm în sediul nostru și showroomul din Cluj-Napoca (Str. Wolfgang Amadeus Mozart nr. 16) pentru a descoperi o gamă largă de produse și soluții decorative.

 

 

PARTENERI Dacca