Povestea unui proiect de suflet

Showroomul BrandsFurniture - DACCA, noua noastră casă

De 15 ani gândim și implementăm proiecte de amenajare, punând o parte din noi în tot ceea ce facem; în acest timp, am avut ocazia să ne exersăm creativitatea și să ne testăm limitele, dar în același timp să ne definim permanent, încercând să împărtășim și celorlalți emoțiile noastre, lucrurile bune pe care ni le-au dezvăluit experiența, deschiderera către ceea ce este nou, proiecțiile în viitor. Cu timpul, ne-am selectat un portofoliu de produse și servicii care să ne reprezinte, să ne definească stilul, și ne-am dorit un spațiu unde să le putem pune în valoare. Începând din vara acestui an avem un asemenea spațiu: noul nostru sediu & showroom.
 

 

Conturarea unui vis 

Ideea unui asemenea spațiu există de mult timp, pe măsură ce nivelul de așteptare al clienților și partenerilor noștri a crescut, iar noi ne-am dat seama că ne putem dezvolta pe măsura potențialului nostru. A fost însă o creștere firească, organică. Ideea a prins contur treptat, astfel că, după mai bine de 10 ani de la înființarea firmei, am pus bazele acestui nou proiect, al nostru în totalitate. După sute de proiecte realizate pentru clienții noștri, am devenit, în sfârșit, clienți la rândul nostru. Și cine a zis că este ușor să fii client? Provocarea a fost cu atât mai mare cu cât noi aveam un anumit nivel de așteptare de la noi înșine, ceea ce ne-a trezit energii nebănuite, nu lipsite de dileme sau momente de încordare.
 
Astfel, în 2019 am achiziționat terenul - o proprietate în zona Buna Ziua din Cluj-Napoca, relativ aproape de birourile în care funcționam la acel moment. Ne-am dorit o zonă liniștită, dar nu departe de centru, ușor accesibilă și care să poată răspunde câtorva cerințe de ordin tehnic, precum utilitățile sau exigențele urbanistice. Momentul începutului nu a fost tocmai favorabil, deoarece au urmat doi ani de pandemie COVID-19, perioadă care ne-a tulburat cu restricțiile și incertitudinile ei. A fost nevoie de multă determinare, chiar încăpățânare, să ne urmărim scopul; dar, atât vreme cât aveam un obiectiv foarte clar stabilit și exista implicare din partea întregii echipe, lucrurile începeau să prindă contur într-un ritm firesc. Am folosit din plin acel timp (care părea timp pierdut pentru unii), gândind și făcând totul pas cu pas, cântărind cu atenție fiecare decizie. Acum chiar putem spune că acea implicare a dat un sens perioadei respective, proiectul nostru devenind practic o motivație pentru a depăși momentele dificile ale pandemiei.  
 
          
 

Dilemele care îți definesc stilul

Alegerea finisajelor a fost poate cea mai elaborată etapă, deoarece toți cei implicați aveam propriile preferințe, iar amenajarea showroom-ului trebuia să aibă o anumită flexibilitate care să permită punerea în valoare a produselor expuse. Totuși, venind cu propuneri și analizând fiecare idee, am observat că alegerile mergeau oarecum în aceeași direcție; astfel, ne-am dat seama că avem un stil creat la nivel de echipă, care ne definește și ne ajută în opțiunile noastre. Fiecare pas a fost făcut în colaborare cu echipa de arhitecți de la Format 4, în special cu arhitectul Sergiu Târziu.

În toată această perioadă de aproape 2 ani de zile, am învățat cu toții foarte multe. Chiar dacă știam fiecare ce avem de făcut, nu a fost simplu; dar determinarea a fost cea care a câștigat. Ne-am maturizat și am devenit mai buni în ceea ce facem, știind din proprie experiență care sunt mizele fiecărei etape dintr-un astfel de proiect, de această dată și din perspectiva clientului. În ianuarie 2022, spațiul era perfect funcțional, astfel încât ne-am putut muta cu toții în noul nostru sediu. Am trăit din plin emoțiile acelui moment - totul era nou, curat, așa cum ne-am imaginat sau mai mult decât atât. La bucuria adusă de reușita proiectului se adăuga optimismul unui nou început. 
 
 

O provocare majoră a fost, de asemenea, alegerea acelor soluții din portofoliul nostru care să ne reprezinte, în zona de showroom. Cei care ne trec pragul sunt atât specialiști în amenajări interioare, cât și clienți finali, așa că alegerea a fost și mai dificilă. Am dorit să le prezentăm clienților cele mai potrivite concepte și contexte estetice, dar în același timp spațiul nostru să rămână aerisit, calm, luminos. Totul trebuie să inspire, să lase loc imaginației, astfel încât am îmbrățișat din nou cele două „legi” ale marelui arhitect și pionier al arhitecturii moderniste, Ludwig Mies van der Rohe: „Less is more” și ” God is in the details”. Am realizat că multe dintre soluțiile noastre sunt înțelese pe deplin dacă sunt văzute, pipăite, simțite; în acest mod sunt intuite imediat rolul, funcționalitatea, eficiența lor și nu rămân doar produse prezentate abstract într-o imagine artificială. Aceasta înseamnă că și selecția noastră are în spate anumite motive bine întemeiate, în care credem cu tărie, că acele soluții au fost deja testate de noi înainte de a le propune mai departe. Proiectele pe care le-am abordat în timp confirmă faptul că vorbim din mijlocul lucrurilor atunci când facem recomandări. Dar pentru a înțelege, clientul trebuie să vină să vadă și să opteze în cunoștință de cauză, trecându-ne pragul. 

Astfel, am optat în principal pentru brandurile Bolon, Tom Dixon și Kartell, cărora le-am alocat câte o zonă din showroom. Cea mai mare suprafață este dedicată set-up-urilor Kartell, după un proiect supervizat de celebrul designer Ferruccio Laviani. Pedrali, Isku, Cube-Design, DeVorm, Kristalia sunt, de asemenea, branduri evidențiate și, bineînțeles, se pot obține informații sau mostre de la fiecare furnizor de-al nostru, pentru fiecare segment de piață: amenajări de birouri, hoteluri, restaurante, școli și grădințe, case și apartamente ș.a.m.d.

În sfârșit, trebuia să stabilim momentul deschiderii oficiale. Am decis ca acesta să aibă loc la începutul verii, pe 16 iunie 2022. La eveniment au participat peste 80 de arhitecți, designeri de interior și colaboratori apropiați, fiind un prilej de sărbătoare pentru echipă, încununând toată munca noastră. Invitații au sosit din întreaga țară, dar și din Danemarca sau Finlanda, unde avem furnizori importanți. A fost câteva ore în care ne-am simțit ”vedete”, bucurându-ne de fiecare apreciere ca de o răsplată binemeritată. Atmosfera a fost minunată, cu gustări rafinate, prosecco italian, cafea bună și muzică live susținută de studenți de elită de la Academia Națională de Muzică ”Gheorghe Dima” din Cluj.
 



”Deschiderea showroom-ului nostru din Cluj Napoca, Str. W.A. Mozart nr. 16, vine ca o continuare firească a strategiei noastre de business pe piața din România, deoarece ne dorim să fim tot mai deschiși către segmente noi și dinamice de clienți. Domeniul mobilierului și decorațiunilor evoluează în permanență și, pe măsură ce societatea se schimbă, și obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor se schimbă. Un lucru, însă, a rămas la fel și pentru noi, și pentru clienții noștri: pasiunea și aprecierea față de obiectele de design interior originale, create cu măiestrie, din materiale sustenabile și durabile. Iar acest lucru se reflectă în selecția brandurilor pe care le veți descoperi în showroom și online ”

Laura Seleș, fondator BrandsFurniture


BrandsFurniture este un brand dezvoltat de compania DACCA Group Trade, specializată în proiectarea și implementarea de soluții în domeniul amenajărilor interioare. În noul sediu sunt expuse produse reprezentative de mobilier, decorațiuni și finisaje premium, dar este promovată și gama de servicii oferite de o echipă de specialiști cu experiență vastă. Soluțiile destinate spațiilor publice și private pot fi apreciate atât de specialiști în designul interior, cât și de clienții finali care își doresc ceva deosebit, sincronizat la ultimele tendințe europene și internaționale. BrandsFurniture și DACCA colaborează cu branduri de prestigiu la nivel global, precum Kartell, Pedrali, Tom Dixon, Kristalia, Bolon, Bover Barcelona, Eva Solo, Normann Copenhagen, Louis de Poortere, Fletco, Forbo, Polyflor, Halo Design, Isku, Cube-Design, Green Furniture Concept și multe altele. 

Dacă ți-a plăcut povestea noastră, te poți abona la newsletter, pentru a fi la curent cu noutățile și evenimentele pe care le vom organiza. 
Dacă ai un proiect în amenajare te așteptăm în vizita la noi. Fă-ți o programare!


 

PARTENERI Dacca